Mannakort

De færdige - taget af mig - sæt 2

Mannakort er små kort med skriftsteder fra den autoriserede oversættelse af Bibelen. I hvert sæt er der 128 kort / 128 forskellige skriftsteder

Mannakort kan bruges i mange sammenhænge:

  • Til en aften sammen med vennerne, eller i bibelkredsen.
  • Som inspiration til et vidnemøde. Kortene kan evt. lægges på stolene inden mødets begyndelse.
  • I kirken ved stillegudstjenester, lovsangsgudstjenester m.m.
  • Som afslutning på et møde, som en personlig hilsen fra Gud.
  • En daglig hilsen fra Gud ved dagens begyndelse, som afslutning ved middags- eller aftenbordet
  • Æsken med ”Ord til tro” er specielt velegnet til at bruge til evangelisation, på gaden, på arbejdspladsen, i tog og bus, ved besøg m.m.

Gud kender dig og ved, hvad du trænger til. Han ønsker at tale ind i din livssituation gennem sit Ord – også i form af et mannakort.

Mannakort er Guds Ord til dig – brug det.

Kan også bruges som en blomsterhilsen

Én æske mannakort koster 95,- kr. + forsendelse

Ved køb af 3 eller flere æsker 85,- kr. pr æske

Sættene med mannakort

I sættene 1 til 4 er der i alt 512 forskellige mannakort med skriftsteder. (128 forskellige i hver æske)

ORD OM HÅB - DET EVIGE LIVS HÅB

95kr.

Er der liv, er der håb, siger et gammelt ord. Vi kan vende det og sige: Er der håb, er der liv. Håbet er en uhyre vigtig del af livet. Uden håb dør mennesket, er der blevet sagt. At miste håbet over livet gør at mange ikke orker at leve. De ser ingen vej og ingen fremtid. Alt er meningsløst, og da kan man jo lige så godt gøre en ende på livet. Hvor vigtigt at være med til at række mennesker i den situation håb, så de vover at leve.

Men der er så mange slags håb. Nogen er vage og ubegrundede, mens andre er stærke og velbegrundede. Når Det nye testamente taler om levende håb, er det med grundlag i Jesu opstandelse, 1 Pet 1,3. Hans opstandelse varsler, at hver den som sætter sin lid til ham, skal opstå til evigt liv og delagtighed i Guds herlighed. Denne vished bar de første kristne martyrer gennem lidelse, tortur og død. Også i dag er det kendetegnende for kristne i trængsel, at håbet er grundlæggende for dem.

Derfor disse ord om håb fra Bibelen. De går som en rød tråd gennem hele Det nye testamente. At tro på Jesus er også at håbe på ham. Han har lovet, at han vil komme igen og gøre alle ting nye. Derfor er kristenlivet rettet frem over. Vi venter på ham som en gang kom, og vi glæder os til, at han kommer for at oprette sit rige i herlighed. Det er min bøn, at du i mødet med disse ord må fornyes i håbet og få mod til at møde dagene, uanset hvad de måtte bringe, i vished om at det bedste ligger foran os.

Kurt Hjemdal

Bestillingsnummer: 1009